Jdi na obsah Jdi na menu
 


KAFOMET, Obálková Evropa
Anotace: Tato metoda je vhodná při výuce Evropy a díky své struktuře je možné ji využít k propojení učiva více předmětů. Rozvíjí samostatnost v plánování a výběru učiva v rámci  jedné hodiny i dlouhodobého tématického celku. Žáci se učí organizovat svou vlastní práci, sami si volí náplň hodiny, metodu učení a způsob opakování, rozsah a hloubku vybraného studijního celku podle požadavků, kterých chtějí nebo mají dosáhnout. Jde o dlouhodobý vzdělávací celek, z něhož však mohou být využity jen některé části (postupy, metody) pro zpestření nebo obměnu hodiny zeměpisu.
 
Učitelské listy, roč. XV
Od září 2007 je v Učitelských listech vydáván cyklus metod V zeměpise prakticky jinak (celkem 10 dílů).
Anotace: Zeměpis se z  postavení izolovaného předmětu ve škole stává jednou ze součástí celku Člověk a příroda a ruku v ruce s tímto přerodem se mění také přístup k tomu, čím má být zeměpis tomuto vnímání světa prospěšný. Encyklopedické vzdělávání je nahrazeno utvářením a rozvíjením klíčových kompetencí vyplývajících z jednotlivých celků učiva zeměpisu (mapy, planeta, státy...). V osobním životě by pak měl žák těžit ze zabudovaných mentálních významů, které získá ve škole, a které bude využívat jako životní dovednosti.
 
 
Sborníku námětů pro projektovou výuku absolventů Specializačního studia k výkonu specializovaných činností v oblasti environmentální výchovy 2007/2008, Lipka, Brno, 2008